
Maranello, 9 September 2019 – Præcist 50 år efter Ferrari præsenterede en spider med V12 front-motor, kommer 812 GTS, der triumferende markerer en tilbagevenden til en model type, der har spillet en meget vigtig rolle i Ferrari’s historie siden begyndelsen. Ferrari V12 spider historien tæller mange ikoniske modeller, det begyndte i 1948 med 166 MM. Den sidste spider i den lange række var 1969 365 GTS4, også kendt som Daytona Spider. Et V12 front-motor design, er ikke blevet brugt i en Ferrari serie-produktion spider siden 365 GTS4. Der har dog været 4 begrænsede special serier siden: 550 Barchetta Pininfarina i 2000, Superamerica i 2005, SA Aperta i 2010 og den nyeste F60 America, af hvilken kun 10 blev bygget, for at fejre Ferrari’s 60 år på det Amerikanske marked, i 2014. Som sine historiske forgængere, sætter 812 GTS nye standarder for ydelse og eksklusivitet.
| Type | Serie produktion, 2-sædet spider |
| Motor | 65° V-12, langsliggende foran |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Direkte indsprøjtning |
| Volumen | 6495,63 cm³ |
| Boring | 94 mm |
| Slaglængde | 78 mm |
| Kompression | 13,6:1 |
| Effekt | 588 kw / 800 hk ved 8500 o/min |
| Moment | 718 nm ved 7000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium paneler på aluminium spaceframe |
| Affjedring for | SCM-E aktiv affjedring |
| Affjedring bag | SCM-E aktiv affjedring |
| Bremser for | Carbon-keramiske skiver |
| Bremser bag | Carbon-keramiske skiver |
| Styring | Elektrisk styring på alle fire hjul |
| Fordæk | 275/35 ZR20 |
| Bagdæk | 315/35 ZR20 |
| Vægt | 1645 kg |
| Længde | 4693 mm |
| Bredde | 1971 mm |
| Højde | 1276 mm |
| Akselafstand | 2720 mm |
| Sporvidde for | 1672 mm |
| Sporvidde bag | 1645 mm |
| Gearkasse | 7-trins F1 DCT |
| Tank | 92 liter |
| Top hastighed | 340 km/t |
| 0 – 100 km/t | 3 sekunder |









