2020 Ferrari 812 GTS

Maranello, 9 September 2019 – Præcist 50 år efter Ferrari præsenterede en spider med V12 front-motor, kommer 812 GTS, der triumferende markerer en tilbagevenden til en model type, der har spillet en meget vigtig rolle i Ferrari’s historie siden begyndelsen. Ferrari V12 spider historien tæller mange ikoniske modeller, det begyndte i 1948 med 166 MM. Den sidste spider i den lange række var 1969 365 GTS4, også kendt som Daytona Spider. Et V12 front-motor design, er ikke blevet brugt i en Ferrari serie-produktion spider siden 365 GTS4. Der har dog været 4 begrænsede special serier siden: 550 Barchetta Pininfarina i 2000, Superamerica i 2005, SA Aperta i 2010 og den nyeste F60 America, af hvilken kun 10 blev bygget, for at fejre Ferrari’s 60 år på det Amerikanske marked, i 2014. Som sine historiske forgængere, sætter 812 GTS nye standarder for ydelse og eksklusivitet.

TypeSerie produktion, 2-sædet spider
Motor65° V-12, langsliggende foran
VentilerDOHC 4 ventiler/cylinder
Benzin tilførselDirekte indsprøjtning
Volumen6495,63 cm³
Boring94 mm
Slaglængde78 mm
Kompression13,6:1
Effekt588 kw / 800 hk ved 8500 o/min
Moment718 nm ved 7000 o/min
Karosseri/ChassisAluminium paneler på aluminium spaceframe
Affjedring forSCM-E aktiv affjedring
Affjedring bagSCM-E aktiv affjedring
Bremser forCarbon-keramiske skiver
Bremser bagCarbon-keramiske skiver
StyringElektrisk styring på alle fire hjul
Fordæk275/35 ZR20
Bagdæk315/35 ZR20
Vægt1645 kg
Længde4693 mm
Bredde1971 mm
Højde1276 mm
Akselafstand2720 mm
Sporvidde for1672 mm
Sporvidde bag1645 mm
Gearkasse7-trins F1 DCT
Tank92 liter
Top hastighed340 km/t
0 – 100 km/t3 sekunder