
Ferrari 488 Pista var på dette tidspunkt, den stærkeste V8 motor de producerede i Maranello og den er Ferrari’s special serie sportsvogn med det højeste niveau af racer teknologi. Navnet “pista” betyder racerbane på Italiensk. Teknisk har Ferrari 488 Pista al den erfaring Ferrari har samlet på alverdens racer baner, med 488 Challenge og 488 GTE.
| Type | Begrænset produktion, 2-sædet berlinetta |
| Motor | 90° V8, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Direkte indsprøjtning med dobbelt turbo |
| Volumen | 3902 cm³ |
| Boring | 86,5 mm |
| Slaglængde | 83 mm |
| Kompression | 9,6:1 |
| Effekt | 530 kw / 720 hk ved 8000 o/min |
| Moment | 770 nm ved 3000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på aluminium monocoque |
| Fordæk | 245/35 ZR 20 J9 |
| Bagdæk | 305/30 ZR 20 J11 |
| Bremser for | Ventilerede carbon-keramiske skiver med ABS |
| Bremser bag | Ventilerede carbon-keramiske skiver med ABS |
| Styring | Tandstang |
| Affjedring for | Dobbelte wishbones, spiralfjedre, delphi magnetoreologiske støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Dobbelte wishbones, spiralfjedre, delphi magnetoreologiske støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Vægt | 1280 kg |
| Akselafstand | 2650 mm |
| Sporvidde for | 1679 mm |
| Sporvidde bag | 1649 mm |
| Længde | 4605 mm |
| Bredde | 1975 mm |
| Højde | 1206 mm |
| Gearkasse | 7-trins F1 DCT |
| Tank | 78 liter |
| Top hastighed | over 340 km/t |
| 0 – 100 km/t | 2,85 sekunder |








