
Da Maserati lancerede Quattroporte, så det ud som om de havde hele markedet for luksus 4-sæde biler. Der var ikke rigtig noget på markedet, der kunne konkurrere med det Italienske mærke. Da ferrari så Maserati’s succes, besluttede de sig for at satse. De ville ind på dette nye marked og lancerede GTC4 Lusso, selvfølgelig med deres signatur V12 motor. GTC4 Lusso’s succes kommer af dens evne til at blande top – teknologi med det sporty – noget kunderne har spurgt efter i årtier. Kabinen minder ikke om Quattroporte men mere om en Tesla Model S med den store, central touch skærm.
| Type | Serie produktion, 2+2 coupé |
| Motor | 65º V12, langsliggende foran |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Direkte indsprøjtning |
| Volumen | 6262,46 cm³ |
| Boring | 94 mm |
| Slaglængde | 75,2 mm |
| Kompression | 13,5:1 |
| Effekt | 507 kw / 690 hk ved 8000 o/min |
| Moment | 697 nm ved 5750 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium paneler på aluminium spaceframe |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, SCM3 magnetorheologiske støddæmpere |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, SCM3 magnetorheologiske støddæmpere |
| Bremser for | 398 mm skiver |
| Bremser bag | 360 mm skiver |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 245/35 ZR 20 |
| Bagdæk | 295/35 ZR 20 |
| Vægt | 1920 kg |
| Akselafstand | 2990 mm |
| Sporvidde for | 1674 mm |
| Sporvidde bag | 1668 mm |
| Længde | 4922 mm |
| Bredde | 1980 mm |
| Højde | 1383 mm |
| Gearkasse | 7-trins automatisk DCT med 4RM 4-hjulstræk |
| Tank | 91 liter |
| Top hastighed | 335 km/t |
| 0 – 100 km/t | 3,4 sekunder |









