
Challenge Stradale er en søsterbil til 360 Modena og 360 Spider, med det præcise formål at give ejerne de køreegenskaber på gaden, som kun en ægte racerbil kan give. Bilen er udviklet fra de biler der bruges i Ferrari Challenge Internationale mesterskaber og FIA GT race, det har givet Ferrari’s teknikkere muligheden for at udvikle en Challenge Stradale der virkelig er unik. Dens stærke forbindelse til race, understreges ikke blot af en betydelig vægt reduktion, men også i motorens tuning, aerodynamik, bremse system og F1 gearkassen.
| Type | Serie produktion, 2-sædet berlinetta |
| Produktion | 1274 |
| Motor | 90° V8, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 5 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch Motronic ME7.3 elektronisk indsprøjtning |
| Volumen | 3586,20 cm³ |
| Boring | 85 mm |
| Slaglængde | 79 mm |
| Kompression | 11,2:1 |
| Effekt | 313 kw / 425 hk ved 8500 o/min |
| Moment | 373 nm ved 4750 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium paneler på aluminium spaceframe |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 225/35 ZR 19 |
| Bagdæk | 285/35 ZR 19 |
| Bremser for | Ventilerede kulfiber-keramiske skiver & ABS |
| Bremser bag | Ventilerede kulfiber-keramiske skiver & ABS |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Vægt | 1180 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1669 mm |
| Sporvidde bag | 1617 mm |
| Længde | 4477 mm |
| Bredde | 1922 mm |
| Højde | 1199 mm |
| Gearkasse | Elektro-hydraulisk F1 6-trins med rat skifte |
| Tank | 95 liter |
| Top hastighed | 300 km/t |
| 0 – 100 km/t | 4,1 sekunder |







