
Resultatet for F2002 viser styrken af team og bil: 15 sejre ud af 17 race, 9 1-2 sejre og 10 pole. Kørernes titel var hjemme allerede på Magny-Cours, Schumacher’s femte. I Budapest sikrede de sig konstruktørernes titel. Ligheden med F2001 bilen var ikke til at komme uden om, men det var et helt nyt design for at opnå optimale egenskaber. Chassiset var en helt ny og lettere konstruktion. Sidepanelerne, kølerne, udstødnings systemet og hele bagenden blev fin pudset for at forbedre aerodynamikken og motorens køling. Den nye 051 motor fik en helt ny titanium gearkasse.
| Motor | 90° V10, langsliggende center |
| Boring | 96 mm |
| Slaglængde | 41,4 mm |
| Volumen | 2996,62 cm3 |
| Kompression | 12,6:1 |
| Effekt | 614 kW / 835 hk ved 17800 o/min |
| Effekt/liter | 279 hk/liter |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Magneti Marelli elektronisk indirekte indsprøjtning |
| Smøring | Tør sump |
| Kobling | Fler-pladet |
| Chassis | Honeycomb og kul-fiber komposit monocoque |
| Affjedring for | Uafhængige push-rod, dobbelte wishbones, torsionsstang fjedre, teleskop støddæmpere |
| Affjedring bag | Uafhængige push-rod, dobbelte wishbones, torsionsstang fjedre, teleskop støddæmpere |
| Bremser | Skiver |
| Gearkasse | Elektro-hydraulisk 7-trins |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 13”, Bridgestone |
| Bagdæk | 13”, Bridgestone |
| Vægt | 600 kg |
| Kørere | Michael Schumacher (1), Rubens Barrichello (2) |





