
2001 var en gentagelse af 2000 resultatet, takket være en overlegen bil. Schumacher og Ferrari vandt kørernes og konstruktørernes titel hele tre måneder før sæsonen var slut. Ferrari havde nu besluttet at designe en helt ny bil hvert år, for at holde sig foran konkurrenterne. Motoren, tipo 050, var stadig 90° V10 men var endnu lettere, den vejede kun 100 kg. Faktisk var hele bilen lettere, så meget at ingeniørerne kunne placere ballast strategisk rundt på bilen alt efter den bane de kørte på, for at opnå de krævede 600 kg.
| Motor | 90° V10, langsliggende center |
| Boring | 96 mm |
| Slaglængde | 41,4 mm |
| Volumen | 2996,62 cm3 |
| Kompression | 12,6:1 |
| Effekt | 607 kW / 825 hk ved 17300 o/min |
| Effekt/liter | 275 hk/liter |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Magneti Marelli elektronisk indirekte indsprøjtning |
| Smøring | Tør sump |
| Kobling | Fler-pladet |
| Chassis | Honeycomb og kul-fiber komposit monocoque |
| Affjedring for | Uafhængige push-rod, dobbelte wishbones, torsionsstang fjedre, teleskop støddæmpere |
| Affjedring bag | Uafhængige push-rod, dobbelte wishbones, torsionsstang fjedre, teleskop støddæmpere |
| Bremser | Skiver |
| Gearkasse | Elektro-hydraulisk 7-trins |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 13”, Bridgestone |
| Bagdæk | 13”, Bridgestone |
| Vægt | 600 kg |
| Kørere | Michael Schumacher (1), Rubens Barrichello (2) |



