
360 havde mange nye teknologier der gjorde den meget bedre end F355 serien, som den erstattede. En af de nye ting var et rent aluminium chassis. Resultatet af at bruge aluminium til chassis rammen, gjorde 360 Modena’s chassis omkring 25% lettere end F355’s. Ferrari samarbejdede med Alcoa om at producere et helt nyt rent aluminium space-frame chassis, der var 40% stivere end F355. Hele designet var 28% lettere, selvom de samlede dimensioner var øget med 10%. Det nye Pininfarina karosseri afveg fra de tidligere modellers traditionelle skarpe vinkler og flip-up forlygter. Den nye V8 motor, som bruges i alle versioner af 360, er en 3,6 liter, flat plane krumtapaksel, titanium plejlstænger og den yder 400 hk (294 kW).
| Type | Serie produktion, 2-sædet berlinetta |
| Motor | 90° V8, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 5 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch Motronic ME7.3 elektronisk indsprøjtning |
| Volumen | 3586,20 cm³ |
| Boring | 85.0 mm |
| Slaglængde | 79.0 mm |
| Kompression | 11:1 |
| Effekt | 294 kw / 400 hk ved 8500 o/min |
| Moment | 373 nm ved 4750 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium paneler på aluminium spaceframe |
| Fordæk | 215/45 ZR 18 |
| Bagdæk | 275/40 ZR 18 |
| Bremser for | Ventilerede skiver & ABS |
| Bremser bag | Ventilerede skiver & ABS |
| Styring | Tandstang |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Vægt | 1290 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1669 mm |
| Sporvidde bag | 1617 mm |
| Længde | 4477 mm |
| Bredde | 1922 mm |
| Højde | 1214 mm |
| Gearkasse | Manuel eller elektro-hydraulisk F1 6-trins |
| Tank | 95 liter |
| Top hastighed | over 295 km/t |
| 0 – 100 km/t | 4,5 sekunder |









