1999 Ferrari 360 Modena

360 havde mange nye teknologier der gjorde den meget bedre end F355 serien, som den erstattede. En af de nye ting var et rent aluminium chassis. Resultatet af at bruge aluminium til chassis rammen, gjorde 360 Modena’s chassis omkring 25% lettere end F355’s. Ferrari samarbejdede med Alcoa om at producere et helt nyt rent aluminium space-frame chassis, der var 40% stivere end F355. Hele designet var 28% lettere, selvom de samlede dimensioner var øget med 10%. Det nye Pininfarina karosseri afveg fra de tidligere modellers traditionelle skarpe vinkler og flip-up forlygter. Den nye V8 motor, som bruges i alle versioner af 360, er en 3,6 liter, flat plane krumtapaksel, titanium plejlstænger og den yder 400 hk (294 kW).

TypeSerie produktion, 2-sædet berlinetta
Motor90° V8, langsliggende center
VentilerDOHC 5 ventiler/cylinder
Benzin tilførselBosch Motronic ME7.3 elektronisk indsprøjtning
Volumen3586,20 cm³
Boring85.0 mm
Slaglængde79.0 mm
Kompression11:1
Effekt294 kw / 400 hk ved 8500 o/min
Moment373 nm ved 4750 o/min
Karosseri/ChassisAluminium paneler på aluminium spaceframe
Fordæk215/45 ZR 18
Bagdæk275/40 ZR 18
Bremser forVentilerede skiver & ABS
Bremser bagVentilerede skiver & ABS
StyringTandstang
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagUafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator
Vægt1290 kg
Akselafstand2600 mm
Sporvidde for1669 mm
Sporvidde bag1617 mm
Længde4477 mm
Bredde1922 mm
Højde1214 mm
GearkasseManuel eller elektro-hydraulisk F1 6-trins
Tank95 liter
Top hastighedover 295 km/t
0 – 100 km/t4,5 sekunder