
Den Pininfarina-designede Ferrari 456 GT debuterede i Europa i 1992 men var først tilgængelig U.S.A. i 1995, den kan anses for at være afløseren for 365 GT 2+2 / 400 / 412 serien. Denne front-motor 2+2 grand tourer havde en 442 hk, 5,5-liter V-12 med en 6-trins gearkasse, der sendte den fra 0-100 på lidt over 5 sekunder. Hele bilen og dens elektronik kunne styres fra kabinen, hvor der var Connolly læder sæder til 4 (to af dem var nødt til at være børn), selv affjedringen kunne justeres fra kabinen. Kort efter Ferrari introducerede 456 GT, kom 456 GTA, hvor “A” betyder 4-trins automatisk gearkasse.
| Type | Serie produktion, 2+2 coupé |
| Motor | 65° V12, langsliggende foran |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch Motronic M2.7 elektronisk indsprøjtning |
| Volumen | 5473,91 cm³ |
| Boring | 88 mm |
| Slaglængde | 75 mm |
| Kompression | 10,6:1 |
| Effekt | 325 kw / 442 hk ved 6250 o/min |
| Moment | 550 nm ved 4500 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Selv nivellerende uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Fordæk | 255/45 ZR 17 |
| Bagdæk | 285/40 ZR 17 |
| Bremser for | Ventilerede skiver & ABS |
| Bremser bag | Ventilerede skiver & ABS |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 1690 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1585 mm |
| Sporvidde bag | 1606 mm |
| Længde | 4730 mm |
| Bredde | 1920 mm |
| Højde | 1300 mm |
| Gearkasse | 6-trins manuel |
| Tank | 110 liter |
| Top hastighed | over 300 km/t |
| 0 – 100 km/t | 5,2 sekunder |









