
Mellem 1990 og 1992, var der flere Ferrari ejere, der lod Zagato gennemgribende modificere deres 348 TB’er til Zagato Elaboraziones. Selvom bilerne faktisk så hurtigere ud end deres standard modstykker, så var motor, gearkasse og ophæng identisk med 348 TB. Det giver også god mening, da Zagato ikke beskæftigede sig med tuning, og den enkelte ejer kunne jo få deres bil opgraderet andre steder, hvis det var deres ønske. Zagato gav bilen et helt nyt karosseri med hånd-bankede aluminium paneler, der stadig flirtede lidt med Pininfarina’s originale form: i fronten fjernede Zagato originalens flaske køler gril og erstattede den med et panel med Ferrari’s stejlende hingst. Hver side havde forstørrede NACA kanaler til motoren, og under disse var der sideskørter, der matchede. Bagtil lavede Zagato en ny motorhjelm med klart glas, så man kunne se V8 motoren. Først i 2000 kopierede Ferrari denne ide på deres 360 Modena Spider. På bagenden havde bilen fået nye triple baglygter og en elektronisk-styret spoiler. Zagato gav også bilerne hans signatur dobbelt bobbel tag, som han havde gjort siden 1960’erne. Ideen var at Zagato kunne sænke taglinjen, men stadig have nok højde til hver person. Det var en elegant og simpel ide, som aldrig er blevet brugt af andre design huse. Andre Elaborazione modifikationer var custom OZ Racing alu-fælge, og et helt nyt interiør med ruskind. Zagato sagde oprindeligt at han ville bygge 22 eksemplarer, men kun 10 blev bygget.
| Type | Custom produktion, 2-sædet berlinetta |
| Produktion | 10 |
| Motor | 90° V8, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch Motronic elektronisk indsprøjtning |
| Volumen | 3404,70 cm³ |
| Boring | 85 mm |
| Slaglængde | 75 mm |
| Kompression | 10,4:1 |
| Effekt | 221 kw / 300 hk ved 7200 o/min |
| Moment | 324 nm ved 4200 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium paneler på stål monococque med stål rør sub-frame bagerst |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over gas-støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over gas-støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Fordæk | 255/45 ZR-17 |
| Bagdæk | 255/45 ZR-17 |
| Bremser for | Ventilerede skiver & ABS |
| Bremser bag | Ventilerede skiver & ABS |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 1393 kg |
| Akselafstand | 2450 mm |
| Sporvidde for | 1502 mm |
| Sporvidde bag | 1578 mm |
| Længde | 4230 mm |
| Bredde | 1894 mm |
| Højde | 1170 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 95 liter |
| Top hastighed | over 275 km/t |
| 0 – 100 km/t | 5,6 sekunder |







