
1987 raceren havde stadig en V6 motor men den store forskel var at det nu var en 90° motor, og motorblokken var lavet af støbejern. Disse to forskelle var for at reducere størrelsen (det smallere V hjalp med dette) og styrke holdbarheden på motorblokken, da motoren nu ydede op mod 1000 hk under tests. Bilen havde fået en ny 6-trins gearkasse for at kompensere for det smallere moment område. Affjedrings komponenter og geometri var stort set uændret. Men til trods for denne kraftfulde motor tog den stadig kun 2 sejre med østrigeren Gerhard Berger i Japan og Australien. Sæsonen var præget af F1-87’s upålidelige nye motor. Scuderia’s kørere måtte udgå 19 gange og scorede kun 53 point. Mesterskabet blev domineret af Nelson Piquet og Nigel Mansell’s Williams’ biler, hvor Piquet tog sin tredje verdensmester titel.
| Motor | Type 033/D 90° V6, langsliggende center |
| Boring | 81 mm |
| Slaglængde | 48,4 mm |
| Volumen | 1496,43 cm3 |
| Kompression | 8:1 |
| Effekt | 647 kW / 880 hk ved 11500 o/min |
| Effekt/liter | 588 hk/liter |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Weber-Marelli elektronisk indirekte indsprøjtning med dobbelt turbo |
| Smøring | Tør sump |
| Kobling | Fler-pladet |
| Chassis | Monocoque, Kevlar og kul-fiber composit |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, indvendige fjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, indvendige fjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser | Kulfiber skiver |
| Længde | 4280 mm |
| Bredde | 2120 mm |
| Højde | 1000 mm |
| Akselafstand | 2800 mm |
| Sporvidde for | 1791 mm |
| Sporvidde bag | 1673 mm |
| Gearkasse | 6-trins |
| Styring | Tandstang |
| Tank | 195 liter |
| Fordæk | 25-10-13 |
| Bagdæk | 26-15-13 |
| Vægt | 542 kg |



