
308 serien var en meget populær model hos både kunder og kritikkere, og dens naturlige udvikling fortsatte med 328 GTB, en berlinetta med den nye 3,2-liter version af V8 motoren. Den nye motor ydede 85 hk/liter, sammenlignet med 82 for den 4-ventilede version af 308.
| Type | Serie produktion, to-sædet berlinetta |
| Motor | 90° V8, tværliggende center |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch K-Jetronic mekanisk indsprøjtning |
| Volumen | 3185,76 cm³ |
| Boring | 83 mm |
| Slaglængde | 73,6 mm |
| Kompression | 9,8:1 |
| Effekt | 199 kw / 270 hk ved 7000 o/min |
| Moment | 304 nm ved 5500 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, Spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, Spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Fordæk | 205/55 VR 16 |
| Bagdæk | 225/50 VR 16 |
| Bremser for | Ventilerede skiver med kraftforstærker |
| Bremser bag | Ventilerede skiver med kraftforstærker |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 1263 kg |
| Akselafstand | 2350 mm |
| Sporvidde for | 1485 mm |
| Sporvidde bag | 1465 mm |
| Længde | 4255 mm |
| Bredde | 1730 mm |
| Højde | 1128 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 74 liter |
| Top hastighed | 263 km/t |
| 0 – 100 km/t | 6,4 sekunder |









