1980 Ferrari 308 GTBi

GTBi’s karosseri var stort set uændret i forhold til 308 GTB, bort set fra nogle få ændringer i interiøret. Den vigtigste forskel var i motoren. På racerbanerne havde indsprøjtning allerede erstattet de traditionelle karburatorer og Ferrari har altid taget teknologien fra racer banerne og overført den til gadebilerne, så det var den store ændring på denne model.

TypeSerie produktion, 2-sædet berlinetta
Motor90° V8, tværliggende center
VentilerDOHC 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførselBosch K-Jetronic indsprøjtning
Volumen2926,90 cm³
Boring81 mm
Slaglængde71 mm
Kompression8,8:1
Effekt157 kw / 214 hk ved 6600 o/min
Moment243 nm ved 4600 o/min
Karosseri/ChassisStål karosseri på stål rør chassis
Fordæk205/70 VR 14
Bagdæk205/70 VR 14
Bremser forVentilerede skiver med kraftforstærker
Bremser bagVentilerede skiver med kraftforstærker
StyringTandstang
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagUafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator
Akselafstand2340 mm
Sporvidde for1460 mm
Sporvidde bag1460 mm
Længde4230 mm
Bredde1720 mm
Højde1120 mm
Gearkasse5-trins manuel
Tank74 liter
Top hastighed240 km/t