
GTBi’s karosseri var stort set uændret i forhold til 308 GTB, bort set fra nogle få ændringer i interiøret. Den vigtigste forskel var i motoren. På racerbanerne havde indsprøjtning allerede erstattet de traditionelle karburatorer og Ferrari har altid taget teknologien fra racer banerne og overført den til gadebilerne, så det var den store ændring på denne model.
| Type | Serie produktion, 2-sædet berlinetta |
| Motor | 90° V8, tværliggende center |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch K-Jetronic indsprøjtning |
| Volumen | 2926,90 cm³ |
| Boring | 81 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 8,8:1 |
| Effekt | 157 kw / 214 hk ved 6600 o/min |
| Moment | 243 nm ved 4600 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål karosseri på stål rør chassis |
| Fordæk | 205/70 VR 14 |
| Bagdæk | 205/70 VR 14 |
| Bremser for | Ventilerede skiver med kraftforstærker |
| Bremser bag | Ventilerede skiver med kraftforstærker |
| Styring | Tandstang |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Akselafstand | 2340 mm |
| Sporvidde for | 1460 mm |
| Sporvidde bag | 1460 mm |
| Længde | 4230 mm |
| Bredde | 1720 mm |
| Højde | 1120 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 74 liter |
| Top hastighed | 240 km/t |









