
Glæden ved at køre uden tag har en speciel plads i hjertet hos mange Ferrari fans. 308 GTS blev udviklet i samarbejde med Pininfarina i 1977. Når man ikke brugte den, kunne Targa toppen gemmes væk bag sæderne. Chassiset blev forstærket for at kompensere for manglen af taget. Ydelse og køre egenskaber var mage til 308 GTB.
| Type | Serie produktion, 2-sædet targa top |
| Motor | 90° V8, tværliggende center |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 4 Weber 40 DCNF karburatorer |
| Volumen | 2926,90 cm³ |
| Boring | 81 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 8,8:1 |
| Effekt | 188 kw / 255 hk ved 7700 o/min |
| Moment | 285 nm ved 5000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål karosseri på stål rør chassis |
| Fordæk | 205/70 VR 14 |
| Bagdæk | 205/70 VR 14 |
| Bremser for | Ventilerede skiver med kraftforstærker |
| Bremser bag | Ventilerede skiver med kraftforstærker |
| Styring | Tandstang |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Vægt | 1090 kg |
| Akselafstand | 2340 mm |
| Sporvidde for | 1460 mm |
| Sporvidde bag | 1460 mm |
| Længde | 4230 mm |
| Bredde | 1720 mm |
| Højde | 1120 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 80 liter |
| Top hastighed | 252 km/t |
| 0 – 100 km/t | 6,2 sekunder |









