
1975 kom 312 T, der endelig bragte succes til denne 180° 12-cylindrede serie. Efter 11-års venten, var Ferrari tilbage på toppen af succes, de tog både kørernes og konstruktørernes titel i dette år. Niki Lauda gav Scuderia fem sejre (Monaco, Belgien, Sverige, Frankrig og USA) og Clay Regazzoni vandt på Monza samme dag som Niki Lauda blev verdensmester. Det var ikke kun på grund af den nye gearkasse, der gjorde bilen kortere og samlede dens masse: det den manglede i statisk vægt på bagakslen blev tilføjet som aerodynamisk pres, takket være en kraftig bagvinge, der dog måtte kompenseres for med en front vinge. Affjedringen blev også modificeret, en mere vinklet affjedring på frontakslen og kortere parallelogram arme på bagakslen. Bilen blev også meget mere pålidelig takket være Lauda’s insisteren under udviklingen.
| Motor | Type 015 180° V12, langsliggende center |
| Boring | 80 mm |
| Slaglængde | 49,6 mm |
| Volumen | 2991,80 cm3 |
| Kompression | 11,5:1 |
| Effekt | 364 kW / 495 hk ved 12200 o/min |
| Effekt/liter | 165 hk/liter |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Lucas indirekte indsprøjtning |
| Smøring | Tør sump |
| Kobling | Fler-pladet |
| Chassis | Aluminium monocoque |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, indvendige fjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, dobbelte radius arme, spiral fjedre over hydrauliske støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser | Skiver |
| Længde | 4143 mm |
| Bredde | 2030 mm |
| Højde | 1275 mm |
| Akselafstand | 2518 mm |
| Sporvidde for | 1510 mm |
| Sporvidde bag | 1530 mm |
| Gearkasse | 5-trins |
| Styring | Tandstang |
| Tank | 200 liter |
| Fordæk | 9,2-20-13 |
| Bagdæk | 16,2-26-13 |
| Vægt | 575 kg |
| Kørere | Niki Lauda (12), Clay Regazzoni (13) |





