1975 Dino 208 GT4

Dino 208 GT4 blev bygget fordi Ferrari besluttede at lægge en 2 liters motor i en Dino 308 GT4. Bilen var hovedsageligt til det Italienske marked, fordi beskatningen på det tidspunkt var specielt høj for biler med motorer der var større end 2 liter. Motor volumen blev reduceret ved at mindske boringen på 3 liter motoren, mens de beholdte slaglængden.

TypeSerie produktion, 2+2 coupé
Motor90° V8, tværliggende centralt
VentilerDOHC 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel4 Weber 34 DCNF karburatorer
Volumen1990,64 cm³
Boring66,8 mm
Slaglængde71 mm
Kompression9:1
Effekt125 kw / 170 hk ved 7700 o/min
Fordæk195/70 VR 14
Bagdæk195/70 VR 14
ForbremserVentilerede skiver
BagbremserVentilerede skiver
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagUafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator
StyringTandstang
Vægt1150 kg
Længde4300 mm
Bredde1800 mm
Højde1180 mm
Akselafstand2550 mm
Sporvidde for1460 mm
Sporvidde bag1460 mm
Gearkasse5-trins manuel
Tank80 liter
Top hastighed220 km/t