
Dino 208 GT4 blev bygget fordi Ferrari besluttede at lægge en 2 liters motor i en Dino 308 GT4. Bilen var hovedsageligt til det Italienske marked, fordi beskatningen på det tidspunkt var specielt høj for biler med motorer der var større end 2 liter. Motor volumen blev reduceret ved at mindske boringen på 3 liter motoren, mens de beholdte slaglængden.
| Type | Serie produktion, 2+2 coupé |
| Motor | 90° V8, tværliggende centralt |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 4 Weber 34 DCNF karburatorer |
| Volumen | 1990,64 cm³ |
| Boring | 66,8 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 9:1 |
| Effekt | 125 kw / 170 hk ved 7700 o/min |
| Fordæk | 195/70 VR 14 |
| Bagdæk | 195/70 VR 14 |
| Forbremser | Ventilerede skiver |
| Bagbremser | Ventilerede skiver |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 1150 kg |
| Længde | 4300 mm |
| Bredde | 1800 mm |
| Højde | 1180 mm |
| Akselafstand | 2550 mm |
| Sporvidde for | 1460 mm |
| Sporvidde bag | 1460 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 80 liter |
| Top hastighed | 220 km/t |









