
Dino 308 GT4 debuterede ved Paris Motor Show i November 1973. 308 GT4 fik så endelig sit “Prancing Horse” emblem i Maj 1976, og ændrede så navn til Ferrari 308 GT4. Det skabte lidt forvirring, gennem årene, blandt ejere, entusiaster og dommere. Under energi krisen, på dette tidspunkt, var mange potentille købere tøvende med at købe en så dyr bil uden “Ferrari” emblemet, da mange ikke var sikre om betydningen af Dino navnet. Dino var Enzo Ferrari’s søn, der døde i 1956, og det var for at ære ham, at bilerne bar Dino navnet. Dino 308 GT4 var den eneste Ferrari der legalt kunne importeres i US i 1975, det var også året, hvor Niki Lauda vandt Formel 1 verdensmesterskabet og Ferrari vandt konstruktørernes titel. GT4 var den eneste 2+2 Ferrari der har racet med fabriks støtte. Der er to udgaver af GT4; de første havde dobbelt strømfordeler og tågelygter monteret i front kappen. Senere biler havde en strømfordeler og tågelygter monteret bag kølergrillen.
| Type | Serie produktion, 2+2 coupé |
| Motor | 90° V8, tværliggende centralt |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 4 Weber 40 DCNF karburatorer |
| Volumen | 2926,90 cm³ |
| Boring | 81 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 8,8:1 |
| Effekt | 188 kw / 255 hk ved 7700 o/min |
| Fordæk | 205/70 VR 14 |
| Bagdæk | 205/70 VR 14 |
| Forbremser | Ventilerede skiver |
| Bagbremser | Ventilerede skiver |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 1150 kg |
| Længde | 4300 mm |
| Bredde | 1800 mm |
| Højde | 1180 mm |
| Akselafstand | 2550 mm |
| Sporvidde for | 1460 mm |
| Sporvidde bag | 1460 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 80 liter |
| Top hastighed | 250 km/t |









