
I 1972, bare et år efter debuten af GTC/4, debuterede en ny 2+2 ved Paris Motor Show: 365 GT4 2+2. Navnet henviser til den enkelte cylinder volumen (365 cm³), dobbelt overliggende knastaksler (GT4) og sæde konfigurationen (2+2). Det meste mekanik, inklusive den 4,4 liter motor, kom fra forgængeren.
| Type | Serie produktion, 2+2 coupé |
| Motor | 60° V12, langsliggende foran |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 6 Weber 38 DCOE karburatorer |
| Volumen | 4390,35 cm³ |
| Boring | 81 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 8,8:1 |
| Effekt | 250 kw / 340 hk ved 6200 o/min |
| Karosseri/Chassis | stål karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Selv nivelerende, uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Ventilerede skiver |
| Bremser bag | Ventilerede skiver |
| Styring | Servo-assisteret styring |
| Fordæk | 215/70 VR 15 |
| Bagdæk | 215/70 VR 15 |
| Vægt | 1500 kg |
| Akselafstand | 2700 mm |
| Sporvidde for | 1470 mm |
| Sporvidde bag | 1500 mm |
| Længde | 4810 mm |
| Bredde | 1796 mm |
| Højde | 1310 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 102 liter |
| Top hastighed | 245 km/t |











