
Behovet for et meget kraftigt moment, for at kunne klare de voldsomme baner i Can Am serien, endte med at Ferrari byggede deres største motor, på knap 7 liter. Denne model var en ener, den blev udviklet fra en modificeret 512 M, der så fik den nye motor monteret. Bilen vandt sit debut race, ved Imola Interserie racet d. 2 Maj 1971, med Merzario ved rattet.
| Type | Racer bil, 2-sædet spider |
| Motor | 60° V12, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Lucas indirekte indsprøjtning |
| Volumen | 6860,33 cm³ |
| Boring | 92 mm |
| Slaglængde | 86 mm |
| Kompression | 11,4:1 |
| Effekt | 500 kw / 680 hk ved 7000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium paneler nittet på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Ventilerede skiver |
| Bremser bag | Ventilerede skiver |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 4,90/13,90 x 15 |
| Bagdæk | 6,00/15,50 x 15 |
| Længde | 4200 mm |
| Bredde | 2240 mm |
| Højde | 890 mm |
| Vægt | 700 kg |
| Akselafstand | 2450 mm |
| Sporvidde for | 1518 mm |
| Sporvidde bag | 1510 mm |
| Gearkasse | 4-trins manuel |
| Tank | 270 liter |
| Top hastighed | 350 km/t |








