
Der er to vigtige ting ved denne nye bil: Den nye 180° V12-motor (tit omtalt som boxer) taget fra Formel 1 racerne, og center-motor layout, som markerede enden på Ferrari’s traditionelle front-motor layout for deres top modeller.
| Type | Serie produktion, 2-sædet berlinetta |
| Motor | 180° V12, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 4 Weber 40 IF3C karburatorer |
| Volumen | 4390,35 cm³ |
| Boring | 81 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 8,8:1 |
| Effekt | 265 kw / 360 hk ved 7500 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, dobbelte støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Ventilerede skiver |
| Bremser bag | Ventilerede skiver |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 215/70 VR 15 |
| Bagdæk | 215/70 VR 15 |
| Længde | 4360 mm |
| Bredde | 1800 mm |
| Højde | 1120 mm |
| Vægt | 1160 kg |
| Akselafstand | 2500 mm |
| Sporvidde for | 1500 mm |
| Sporvidde bag | 1500 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 120 liter |
| Top hastighed | 300 km/t |









