
Den nye 1971 version af sports prototypen kom med en 180° V12 motor, der tit bliver omtalt som boxer motor. Mange motor magasiner tilføjede bogstavet B efter P i bilens navn for at indikere motor typen, men det blev aldrig godkendt af Ferrari, der bare kaldte den 1971 312 P. Udover den nye motor, var også chassiset forskelligt, da aluminium karosseriet blev nittet fast på rør-rammen, et skridt på vejen mod monocoque designet.
| Type | Racer bil, to-sædet spider |
| Motor | 180° V12, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Lucas indirekte indsprøjtning |
| Volumen | 2991 cm³ |
| Boring | 78,5 mm |
| Slaglængde | 51,5 mm |
| Kompression | 11,5:1 |
| Effekt | 331 kw / 450 hk ved 10800 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri nittet på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiral fjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiral fjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Ventilerede skiver |
| Bremser bag | Ventilerede skiver |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 9/22 – 13 |
| Bagdæk | 13/26 – 15 |
| Længde | 3500 mm |
| Bredde | 1880 mm |
| Højde | 956 mm |
| Vægt | 585 kg |
| Akselafstand | 2220 mm |
| Sporvidde for | 1425 mm |
| Sporvidde bag | 1400 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 117 liter |
| Top hastighed | 320 km/t |








