
Bilen her blev bygget på kun 3 måneder af et team anført af Mauro Forghieri, 512 S havde en ren aluminium V12 på næsten 5 liter med 4 ventiler/cylinder. Rør chassis rammen blev udviklet fra P4 og 612, mens karosseriet blev designet af Giacomo Caliri, og det blev bygget i polycarbonat for at lette vægten. 512 S deltog i konstruktørernes verdens mesterskab i 1970 og 1971, og den sejrede på Sebring og Kyalami.
| Type | Racer bil, 2-sædet berlinetta |
| Produktion | 20 |
| Motor | 60º V-12, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Lucas indirekte indsprøjtning |
| Volumen | 4993,53 cm³ |
| Boring | 87 mm |
| Slaglængde | 70 mm |
| Kompression | 11,5:1 |
| Effekt | 404 kw / 550 hk ved 8500 o/min |
| Karosseri/Chassis | Polycarbonat paneler på stål semi-monocoque |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Ventilerede skiver |
| Bremser bag | Ventilerede skiver |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 4,25 – 11,50 – 15 |
| Bagdæk | 6,00 – 14,50 – 15 |
| Længde | 4060 mm |
| Bredde | 2000 mm |
| Højde | 972 mm |
| Vægt | 840 kg |
| Akselafstand | 2400 mm |
| Sporvidde for | 1518 mm |
| Sporvidde bag | 1511 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 120 liter |
| Top hastighed | 340 km/t |







