
212 E bell bygget til at deltage i det Europæiske bjerg mesterskab. Den 2 liters 180° V12 motor var en udvikling af Formel 1 motoren, brugt i 1965 verdens mesterskabet. Bilen blev kørt af Peter Schetty, og den viste sig hurtigt at være meget konkurrence dygtig, den vandt Montseny, Rossfeld, Mont Ventoux, Trento-Bondone, Cesana-Sestriere, Friburg og Ollon-Villars hill climbs. Med så flotte resultater vandt den nemt den europæiske titel i 1969.
| Type | Racer bil, to-sædet spider |
| Motor | 180° V12, langsliggende central |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Lucas indirekte indsprøjtning |
| Volumen | 1990,98 cm³ |
| Boring | 65 mm |
| Slaglængde | 50 mm |
| Effekt | 221 kw / 300 hk ved 11800 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør ramme |
| Styring | Tandstang |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Forbremser | Ventilerede skiver |
| Bagbremser | Ventilerede skiver |
| Fordæk | 5,00 – 10,00 – 13 |
| Bagdæk | 6,00 – 14,00 – 13 |
| Længde | 3800 mm |
| Bredde | 1980 mm |
| Akselafstand | 2340 mm |
| Sporvidde for | 1377 mm |
| Sporvidde bag | 1412 mm |
| Vægt | 500 kg |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 30 liter |
| Top hastighed | 250 km/t |




