1967 Ferrari 330 P4

Designet på P4 var meget lig 330 P3, men denne model havde en V12 motor der var blevet gennemgribende redesignet af Franco Rocchi. Den mest iøjnefaldende modifikation var introduktionen af et 3-ventilet topstykke – to indsugnings- og en udstødnings ventil. Benzin tilførslen klarede Lucas indsprøjtnings systemet. Chassiset var en anelse kortere end 330 P3’s, og et nyt affjedrings system forbedrede vejgrebet. Bilen vandt adskillige race og fik sin plads i historie bøgerne efter sin 1-2-3 sejr ved Daytona.

TypeRacer bil, to-sædet berlinetta og spider
Motor60º V12, langsliggende center
VentilerDOHC 3 ventiler/cylinder
Benzin tilførselLucas indirekte indsprøjtning
Volumen3967,44 cm³
Boring77 mm
Slaglængde71 mm
Kompression11:1
Effekt331 kw / 450 hk ved 8000 o/min
Karosseri/ChassisAluminium karosseri på stål rør chassis
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagUafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator
Bremser forSkiver
Bremser bagSkiver
Fordæk10,15 x 15
Bagdæk12,15 x 15
StyringTandstang
Vægt792 kg
Akselafstand2400 mm
Sporvidde for1488 mm
Sporvidde bag1450 mm
Længde4185 mm
Bredde1810 mm
Højde1000 mm
Gearkasse5-trins manuel
Tank114 liter
Top hastighed320 km/t