
Designet på P4 var meget lig 330 P3, men denne model havde en V12 motor der var blevet gennemgribende redesignet af Franco Rocchi. Den mest iøjnefaldende modifikation var introduktionen af et 3-ventilet topstykke – to indsugnings- og en udstødnings ventil. Benzin tilførslen klarede Lucas indsprøjtnings systemet. Chassiset var en anelse kortere end 330 P3’s, og et nyt affjedrings system forbedrede vejgrebet. Bilen vandt adskillige race og fik sin plads i historie bøgerne efter sin 1-2-3 sejr ved Daytona.
| Type | Racer bil, to-sædet berlinetta og spider |
| Motor | 60º V12, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 3 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Lucas indirekte indsprøjtning |
| Volumen | 3967,44 cm³ |
| Boring | 77 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 11:1 |
| Effekt | 331 kw / 450 hk ved 8000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Skiver |
| Bremser bag | Skiver |
| Fordæk | 10,15 x 15 |
| Bagdæk | 12,15 x 15 |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 792 kg |
| Akselafstand | 2400 mm |
| Sporvidde for | 1488 mm |
| Sporvidde bag | 1450 mm |
| Længde | 4185 mm |
| Bredde | 1810 mm |
| Højde | 1000 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 114 liter |
| Top hastighed | 320 km/t |






