
1967 var et meget svært år og sæsonen var præget af den tragiske ulykke i Monte Carlo, hvor Lorenzo Bandini mistede livet. Scuderia’s bedste resultat kom fra New Zealænderen Chris Amon, der lykkedes at tage tre tredje pladser. Hans landsmand Denis Hulme vandt verdensmesterskabet ved med nød og næppe at slå sin team boss Jack Brabham. Denne nye Ferrari var en opdateret version af den forgående sæson’s bil: den var lettere og teknisk rigtig god, men ikke så adræt som de engelske modstandere, og den krævede meget af sine kørere. For at øge kræfterne blev topstykkerne ændret ved at vende rundt på indsugnings- og udstødningsportene: indsugnings portene var nu mellem de to knastaksler og udstødningsportene i centret af V’et. Bilen debuterede på Monza med 4-ventilede topstykker.
| Motor | Type 218 60° V12, langsliggende center |
| Boring | 77 mm |
| Slaglængde | 53,5 mm |
| Volumen | 2989,56 cm3 |
| Kompression | 11:1 |
| Effekt | 287 kW / 390 hk ved 10000 o/min |
| Effekt/liter | 130 hk/liter |
| Ventiler | DOHC 4 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Lucas indirekte indsprøjtning |
| Smøring | Tør sump |
| Kobling | Fler-pladet |
| Chassis | semi-monocoque, stål-rør chassis med nittede aluminium paneler |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, indvendige fjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, dobbelte radius arme, co-axial fjedre, hydrauliske støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser | Skiver |
| Længde | 3830 mm |
| Bredde | 760 mm |
| Højde | 870 mm |
| Akselafstand | 2400 mm |
| Sporvidde for | 1450 mm |
| Sporvidde bag | 1435 mm |
| Gearkasse | 5-trins |
| Styring | Tandstang |
| Tank | 160 liter |
| Fordæk | 4,75-10,30-15 |
| Bagdæk | 6,00-12,30-15 |
| Vægt | 548 kg |





