
4 liter er den største motor volumen Ferrari brugte i udviklingen af deres sports-prototyper, selv da konkurrencen kom fra de store, 7-liter amerikanske motorer. For at udligne forskellen, brugte 330 P2’s V12 en meget sofistikeret konstruktion med dobbelt overliggende knastaksler. Chassiset styrkede de ved at fastgøre karosseri panelerne direkte på chassis rammen, samtidig havde affjedringen tydelige F1 toner. Efter en lidt blandet sæson, blev den afløst af 330 P3.
| Type | Racer bil, to-sædet spider |
| Motor | 60º V12, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 6 Weber 40 DCN/2 karburatorer |
| Volumen | 3967,44 cm³ |
| Boring | 77 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 9,9:1 |
| Effekt | 301 kw / 410 hk ved 8000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Skiver |
| Bremser bag | Skiver |
| Fordæk | 5,50 x 15 |
| Bagdæk | 6,50 x 15 |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 820 kg |
| Akselafstand | 2400 mm |
| Sporvidde for | 1400 mm |
| Sporvidde bag | 1370 mm |
| Længde | 4260 mm |
| Bredde | 1675 mm |
| Højde | 1040 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 140 liter |







