1965 Dino 166 P

Dino navnet blev genoplivet til en prototype sportsvogn med kun 1600 cm³ motor, og med en karosseri stil meget lig den store P series modeller. Denne hurtige, adrætte bil, blev brugt til flere endurance race, og tog sejren i racet ved Vallelunga med Baghetti ved rattet. Den klarede sig også godt ved det lange 1000 km race på Nürburgring hvor den kom ind på fjerde pladsen samlet. Udviklingen af denne model resulterede i skabelsen af 206 P.

TypeRacer bil, to-sædet berlinetta
Motor65° dobbelt tænding V6, langsliggende centralt
VentilerDOHC 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel3 Weber 40 DCN/2 karburatorer
Volumen1592,57 cm³
Boring77 mm
Slaglængde57 mm
Kompression11,5:1
Effekt129 kw / 175 hk ved 9000 o/min
ForbremserSkiver
BagbremserSkiver
Fordæk5,50 x 13
Bagdæk6,50 x 13
Affjedring forUafhængige wishbones med spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagUafhængige wishbones med spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator
StyringTandstang
Vægt586 kg
Længde3820 mm
Bredde1570 mm
Højde960 mm
Akselafstand2280 mm
Sporvidde for1392 mm
Sporvidde bag1414 mm
Gearkasse5-trins manuel
Tank100 liter