
Dino navnet blev genoplivet til en prototype sportsvogn med kun 1600 cm³ motor, og med en karosseri stil meget lig den store P series modeller. Denne hurtige, adrætte bil, blev brugt til flere endurance race, og tog sejren i racet ved Vallelunga med Baghetti ved rattet. Den klarede sig også godt ved det lange 1000 km race på Nürburgring hvor den kom ind på fjerde pladsen samlet. Udviklingen af denne model resulterede i skabelsen af 206 P.
| Type | Racer bil, to-sædet berlinetta |
| Motor | 65° dobbelt tænding V6, langsliggende centralt |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 40 DCN/2 karburatorer |
| Volumen | 1592,57 cm³ |
| Boring | 77 mm |
| Slaglængde | 57 mm |
| Kompression | 11,5:1 |
| Effekt | 129 kw / 175 hk ved 9000 o/min |
| Forbremser | Skiver |
| Bagbremser | Skiver |
| Fordæk | 5,50 x 13 |
| Bagdæk | 6,50 x 13 |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones med spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones med spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 586 kg |
| Længde | 3820 mm |
| Bredde | 1570 mm |
| Højde | 960 mm |
| Akselafstand | 2280 mm |
| Sporvidde for | 1392 mm |
| Sporvidde bag | 1414 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 100 liter |








