1964 Ferrari 275 GTS

Ferraris Cabriolet 275 GTS erstattede 250 Series II Cabriolet i 1964 ved Paris Motor Show. Bilen havde fået et nyt karosseri fra Pininfarina og den samme 3,3-liter motor som 275 GTB ‘Berlinetta.’ Kun 200 eksemplarer af GTS blev bygget i en to årig produktion. Langt de fleste blev solgt til det Californiske marked.

TypeSerie produktion, to-sædet spider
Produktion200
MotorTipo 213 60° V12, langsliggende foran
VentilerSOHC 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel3 Weber 40 DCZ/6 eller 40 DFI/1 karburatorer
Volumen3285,72 cm³
Boring77 mm
Slaglængde58,8 mm
Kompression9,2:1
Effekt191 kw / 260 hk ved 7000 o/min
Moment274 nm ved 5000 o/min
Karosseri/ChassisStål karosseri på Tipo 563 stål rør chassis
Fordæk195 eller 205 x 14
Bagdæk195 eller 205 x 14
Bremser forSkiver
Bremser bagSkiver
StyringSnegl/snekke
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagUafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator
Vægt1120 kg
Akselafstand2400 mm
Sporvidde for1377 mm
Sporvidde bag1393 mm
Længde4350 mm
Bredde1675 mm
Højde1250 mm
Gearkasse5-trins manuel
Tank84 liter
Top hastighed242 km/t