
Denne 4-liter berlinetta racer blev bygget for at overholde de ændrede FIA regulativer. Karosseriet på de første to mindede meget om 250 GTO, faktisk blev de kaldt 4-liter GTO’er. Men efterfølgende modeller blev bygget med Pininfarina karosseri, et design der mere mindede om 250 Lusso fra nogle vinkler, selvom næsen stadig mindede meget om 250 GTO. 330 LM’erne fik lov at køre mange race, specielt ved 24 timers Le Mans, derfor de har fået LM i deres navn.
| Type | Racer bil, to-sædet berlinetta |
| Motor | 60º V12, langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 6 Weber 42 DCN karburatorer |
| Volumen | 3967,44 cm³ |
| Boring | 77 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 8,8:1 |
| Effekt | 287 kw / 390 hk ved 7500 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, co-axial fjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Delt aksel, semi-elliptiske fjedre, støddæmpere |
| Bremser for | Skiver |
| Bremser bag | Skiver |
| Fordæk | 6,00 x 15 |
| Bagdæk | 7,00 x 15 |
| Styring | Snegl/snekke |
| Vægt | 950 kg |
| Akselafstand | 2420 mm |
| Længde | 4360 mm |
| Bredde | 1675 mm |
| Højde | 1245 mm |
| Gearkasse | 4-trins manuel |
| Tank | 140 liter |
| Top hastighed | 280 km/t |







