1962 Ferrari 330 LM

Denne 4-liter berlinetta racer blev bygget for at overholde de ændrede FIA regulativer. Karosseriet på de første to mindede meget om 250 GTO, faktisk blev de kaldt 4-liter GTO’er. Men efterfølgende modeller blev bygget med Pininfarina karosseri, et design der mere mindede om 250 Lusso fra nogle vinkler, selvom næsen stadig mindede meget om 250 GTO. 330 LM’erne fik lov at køre mange race, specielt ved 24 timers Le Mans, derfor de har fået LM i deres navn.

TypeRacer bil, to-sædet berlinetta
Motor60º V12, langsliggende foran
VentilerSOHC 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel6 Weber 42 DCN karburatorer
Volumen3967,44 cm³
Boring77 mm
Slaglængde71 mm
Kompression8,8:1
Effekt287 kw / 390 hk ved 7500 o/min
Karosseri/ChassisAluminium karosseri på stål rør chassis
Affjedring forUafhængige wishbones, co-axial fjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagDelt aksel, semi-elliptiske fjedre, støddæmpere
Bremser forSkiver
Bremser bagSkiver
Fordæk6,00 x 15
Bagdæk7,00 x 15
StyringSnegl/snekke
Vægt950 kg
Akselafstand2420 mm
Længde4360 mm
Bredde1675 mm
Højde1245 mm
Gearkasse4-trins manuel
Tank140 liter
Top hastighed280 km/t