
Da Ferrari udskiftede deres 250 Cabriolet Serie I med den mere luksuriøse Serie II, overtalte Luigi Chinetti Ferrari til at lave en mere sporty version kaldet California Spyder. Til trods for det nye navn, blev stort set alt fra Serie I Cabriolet brugt, kun små detaljer, som større baglygter og tilvalg af en hard top, adskilte dem. Under Pinin Farina karosseriet ændredes kun lidt. Bilen beholdte “lang akselafstand” 250 GT chassiset med Tipo 128D motoren. Denne model blev produceret i to forskellige versioner. LWB (lang aksel afstand) modellen mellem 1958 og 1960, og SWB (kort akselafstand) modellen mellem 1960 og 1962.
| Type | Begrænset produktion, to-sædet spider |
| Produktion | 75 |
| Motor | Type 128D 60º V 12, langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC, 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 36 DCL karburatorer |
| Volumen | 2953,21 cm³ |
| Boring | 73 mm |
| Slaglængde | 58,8 mm |
| Kompression | 8,5:1 |
| Effekt | 176 kw / 240 hk ved 7000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål karosseri på stål rør chassis |
| Fordæk | 6,0 × 16 |
| Bagdæk | 6,0 × 16 |
| Bremser for | Hydrauliske tromler |
| Bremser bag | Hydrauliske tromler |
| Styring | Snegl/snekke |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, hydrauliske støddæmpere |
| Affjedring bag | Delt aksel, semi-elliptiske fjedre, hydrauliske støddæmpere |
| Vægt | 1379 kg |
| Akselafstand | 2400 mm |
| Sporvidde for | 1378 mm |
| Sporvidde bag | 1374 mm |
| Længde | 4200 mm |
| Bredde | 1720 mm |
| Højde | 1370 mm |
| Gearkasse | 4-trins manuel |
| Tank | 100 liter |
| Top hastighed | 252 km/t |
| 0 – 100 km/t | 6,5 sekunder |






