1960 Ferrari 250 GT California SWB

Da Ferrari udskiftede deres 250 Cabriolet Serie I med den mere luksuriøse Serie II, overtalte Luigi Chinetti Ferrari til at lave en mere sporty version kaldet California Spyder. Til trods for det nye navn, blev stort set alt fra Serie I Cabriolet brugt, kun små detaljer, som større baglygter og tilvalg af en hard top, adskilte dem. Under Pinin Farina karosseriet ændredes kun lidt. Bilen beholdte “lang akselafstand” 250 GT chassiset med Tipo 128D motoren. Denne model blev produceret i to forskellige versioner. LWB (lang aksel afstand) modellen mellem 1958 og 1960, og SWB (kort akselafstand) modellen mellem 1960 og 1962.

TypeBegrænset produktion, to-sædet spider
Produktion75
MotorType 128D 60º V 12, langsliggende foran
VentilerSOHC, 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel3 Weber 36 DCL karburatorer
Volumen2953,21 cm³
Boring73 mm
Slaglængde58,8 mm
Kompression8,5:1
Effekt176 kw / 240 hk ved 7000 o/min
Karosseri/ChassisStål karosseri på stål rør chassis
Fordæk6,0 × 16
Bagdæk6,0 × 16
Bremser forHydrauliske tromler
Bremser bagHydrauliske tromler
StyringSnegl/snekke
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre, hydrauliske støddæmpere
Affjedring bagDelt aksel, semi-elliptiske fjedre, hydrauliske støddæmpere
Vægt1379 kg
Akselafstand2400 mm
Sporvidde for1378 mm
Sporvidde bag1374 mm
Længde4200 mm
Bredde1720 mm
Højde1370 mm
Gearkasse4-trins manuel
Tank100 liter
Top hastighed252 km/t
0 – 100 km/t6,5 sekunder