
250 GTE var Ferrari’s første fire sæde model og ideen var succesfuld nok, til at blive til en hel serie af Ferrari 2+2’er, der gjorde brug af samme teknik som sportsvognene. Da bilerne var lavet til grand touring, blev GTE markedsført som luksus bil. For at få plads til to ekstra sæder, måtte Ferrari flytte motor og meget andet 305 mm frem og forlænge karosseriet tilsvarende, sammenlignet med de andre 250’er. Akselafstanden forblev dog det samme, men samlet tog bilen 77 kg på. Hvad præstationerne angår, havde journalisterne i 60’erne ikke noget at klage over. Bilens køreegenskaber var meget neutrale og hastigheder på 200 km/t var ikke noget problem at nå. I 1963 blev 250 GTE erstattet af 330 America, hvilket var meget det samme, bort set fra motoren nu var en 4-liter V12.
| Type | Serie produktion, 2+2 coupé |
| Motor | 60° V12, langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 40 DCL 6 karburatorer |
| Volumen | 2953,21 cm³ |
| Boring | 73 mm |
| Slaglængde | 58,8 mm |
| Kompression | 8,8:1 |
| Effekt | 176 kw / 240 hk ved 7000 o/min |
| Moment | 245 nm ved 5000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål karosseri på stål rør-ramme chassis med bagagerum- og kølerhjelm i aluminium |
| Bremser for | Dunlop skiver med bremsekraft forstærker |
| Bremser bag | Dunlop skiver med bremsekraft forstærker |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiral fjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Delt aksel, radius arme, semi-elliptiske fjedre, støddæmpere |
| Styring | Snegl/snekke |
| Fordæk | 6,50 x 15 |
| Bagdæk | 6,50 x 15 |
| Vægt | 1280 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1354 mm |
| Sporvidde bag | 1394 mm |
| Længde | 4700 mm |
| Bredde | 1710 mm |
| Højde | 1340 mm |
| Gearkasse | 4-trins manuel med overdrive |
| Tank | 100 liter |
| Top hastighed | 230 km/t |
| 0 – 100 km/t | 8 sekunder |










