
Selvom de sælger mindre end coupe’erne, har Ferrari altid tilbudt cabrioletter til de kunder, der ønsker den åbne og luftige oplevelse. Før 1959 var de næsten altid custom byggede og serie I var ikke nogen undtagelse. Denne model var noget dyrere end California Spider, men den var også rettet mod toppen af grand touring markedet. Forgængerne til 250 GT Cabriolet inkluderer nogle mindre cabrioletter bygget på 212 Inter chassiset og et par meget eksklusive 342 America Cabrioletter, samt nogle få andre specielle one-ofs, men Cabriolet Series I har æren af at være Ferrari’s første ‘produktion’ cabriolet. I 1957 debuterede den succesfulde 250 GT ‘Tour de France’ og det var den ideelle platform til Ferrari’s næste cabriolet. Den havde et robust chassis, store tromle bremser med kølefinner, dobbelt wishbone affjedring foran og en Colombo-designet 60º V12 motor. Pinin Farina blev hyret til at lave det første design og begyndte med chassis 0655GT. Serie I Cabriolet’erne blev bygget i et specielt værksted i Pinin Farina’s fabrik. Karosserierne blev lavet i stål og var udsøgt detaljerede både indvendigt og udvendigt. I 1959 havde Pininfarina ændret navnet og standardiseret Cabriolet’en til Serie II specifikationer. Disse ændringer inkluderede udækkede forlygter og nye bagskærme, og det begyndte med chassis 1537GT. Luigi Chinetti overtalte Ferrari til at sælge en sports version af 250 GT Cabriolet, kaldet California Spyder. De havde karosseri fra Scaglietti og nogle af aluminium versionerne deltog i race.
| Type | Serie produktion, to-sædet cabriolet |
| Produktions år | 1959 – 1962 |
| Produktion | 200 |
| Motor | Type 128B 60º V12, langsliggende foran |
| Motorblok | Aluminium legering |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 36 DCL3 karburatorer |
| Volumen | 2953,21 cm³ |
| Boring | 73 mm |
| Slaglængde | 58,8 mm |
| Kompression | 8,5:1 |
| Effekt | 176 kw / 240 hk ved 7000 o/min |
| Moment | 264 nm ved 5000 o/min |
| Karosseri / Chassis | Stål karosseri på stål rørramme |
| Fordæk | 6,00-16 |
| Bagdæk | 6,00-16 |
| Forbremser | Tromler |
| Bagbremser | Tromler |
| Styring | Snegl/snekke |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones med spiral fjedre, støddæmpere |
| Affjedring bag | Delt aksel, semi-elliptiske bladfjedre, støddæmpere |
| Vægt | 1050 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1354 mm |
| Sporvidde bag | 1349 mm |
| Gearkasse | 4-trins manuel |
| Tank | 100 liter |
| Top hastighed | 252 km/t |
| 0 – 100 km/t | 7,1 sekunder |










