
410 Superamerica var afløseren for 375 America modellen. Der var tre meget begrænsede serier af modellen, produceret mellem 1956 og 1959. Serie 1 bilerne blev bygget på et chassis med 2800 mm akselafstand, mens serie 2 blev bygget mellem 1956 og 1957 på et chassis med 2600 mm akselafstand. Sent i 1958 blev serie 3 præsenteret, den var også bygget på et chassis med 2600 mm akselafstand, men med et nyt karosseri design fra Pinin Farina.
| Type | Begrænset produktion, 2-sædet coupé og cabriolet |
| Produktions år | 1956 |
| Produktion | 16 |
| Motor | Type 126 Lampredi 60° V12, langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 46 DCF/3 karburatorer |
| Volumen | 4962,96 cm³ |
| Boring | 88 mm |
| Slaglængde | 68 mm |
| Kompression | 8,5:1 |
| Effekt | 250 kw / 340 hk ved 6000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål karosseri på stål rør chassis |
| Fordæk | 6,5 × 16 |
| Bagdæk | 6,5 × 16 |
| Bremser for | Hydrauliske tromler |
| Bremser bag | Hydrauliske tromler |
| Styring | Snegl/snekke |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, støddæmpere |
| Affjedring bag | Delt aksel, semi-elliptiske fjedre, store støddæmpere |
| Vægt | 1200 kg |
| Akselafstand | 2800 mm |
| Sporvidde for | 1455 mm |
| Sporvidde bag | 1450 mm |
| transmission | 4-trins manuel |
| Tank | 100 liter |
| Top hastighed | 262 km/t |








