
Da Ferrari’s 410 S blev udviklet specifikt som fabriks racer, var det derfor sjældent at et helt nyt ubrugt chassis blev sendt direkte til Scaglietti for at få et gade coupé karosseri. Det var tilfældet med chassis 0592CM, som blev bygget til Michel-Paul Cavallier. Han var en fransk industri magnat, der allerede havde en imponerende samling custom Ferrari’er i sin garage. Resultatet var dette 410 S coupé karosseri, som var en større version af 250 MM coupé’en fra Pinin Farina. Men Scaglietti ændrede formen af køler grillen og snuden nok til at kalde det deres eget design. Det var en af de meget få biler med et ‘Scaglietti & C.’ skilt bag forhjulene. I modsætning til 250 MM, så havde 410 en meget større motor. 410 S serien havde en Tipo 126C 60º V12, der kunne yde 340 hk.
| Type | Custom produktion, 2-sædet berlinetta |
| Produktion | 1 |
| Motor | Tipo 126C dobbelt tændrør, 60° V12, langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 40 DCF-3 karburatorer |
| Volumen | 4962,96 cm³ |
| Boring | 88 mm |
| Slaglængde | 68 mm |
| Kompression | 8,5:1 |
| Effekt | 250 kw / 340 hk ved 6200 o/min |
| Moment | 545 nm ved 5000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på Tipo 519C stål rør chassis |
| Bremser for | Hydrauliske tromler |
| Bremser bag | Hydrauliske tromler |
| Styring | Snegl/snekke |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, hydrauliske støddæmpere |
| Affjedring bag | de Dion aksel, dobbelte radius arme, tværliggende bladfjedre, hydrauliske støddæmpere |
| Fordæk | 6,00 x 16 |
| Bagdæk | 7,50 x 16 |
| Vægt | 1200 kg |
| Akselafstand | 2420 mm |
| Sporvidde for | 1455 mm |
| Sporvidde bag | 1450 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 195 liter |
| Top hastighed | 280 km/t |









