
Kørende i sin egen Berlinetta, vandt Olivier Gendebien 1957 Tour de France sammen med sin co driver Lucien Bianchi. Modellen hed herefter Tour de France til ære for dens sejr. Bilen blev bygget fra November 1956 til Juli 1957, ni stk. blev bygget 0585GT, 0597GT, 0607GT, 0629GT, 0647GT, 0677GT, 0683GT, 0703GT og 0707GT. 8 af dem overlevede til idag, kun 0647GT blev skrottet af Ed Niles i 1967.
| Type | Racer bil, to-sædet berlinetta |
| Produktion | 9 |
| Motor | Tipo 128C 60º V12, langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC, 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 36DCL3 karburatorer |
| Volumen | 2953,21 cm³ |
| Boring | 73 mm |
| Slaglængde | 58,8 mm |
| Kompression | 9,2:1 |
| Effekt | 176 kw / 240 hk ved 7000 o/min |
| Karosseri / Chassis | Aluminium karosseri på Tipo 508 stål rør chassis |
| Fordæk | 6,00×16 |
| Bagdæk | 6,00×16 |
| Forbremser | Aluminium tromler med hydraulisk forstærker |
| Bagbremser | Aluminium tromler med hydraulisk forstærker |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre, hydrauliske støddæmpere |
| Affjedring bag | Delt aksel, semi-elliptiske fjedre, hydrauliske støddæmpere |
| Vægt | 1050 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1354 mm |
| Sporvidde bag | 1349 mm |
| Gearkasse | 4-trins manuel |
| Tank | 100 liter |
| Top hastighed | 252 km/t |








