1956 Ferrari 250 GT Berlinetta

Kørende i sin egen Berlinetta, vandt Olivier Gendebien 1957 Tour de France sammen med sin co driver Lucien Bianchi. Modellen hed herefter Tour de France til ære for dens sejr. Bilen blev bygget fra November 1956 til Juli 1957, ni stk. blev bygget 0585GT, 0597GT, 0607GT, 0629GT, 0647GT, 0677GT, 0683GT, 0703GT og 0707GT. 8 af dem overlevede til idag, kun 0647GT blev skrottet af Ed Niles i 1967.

TypeRacer bil, to-sædet berlinetta
Produktion9
MotorTipo 128C 60º V12, langsliggende foran
VentilerSOHC, 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel3 Weber 36DCL3 karburatorer
Volumen2953,21 cm³
Boring73 mm
Slaglængde58,8 mm
Kompression9,2:1
Effekt176 kw / 240 hk ved 7000 o/min
Karosseri / ChassisAluminium karosseri på Tipo 508 stål rør chassis
Fordæk6,00×16
Bagdæk6,00×16
ForbremserAluminium tromler med hydraulisk forstærker
BagbremserAluminium tromler med hydraulisk forstærker
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre, hydrauliske støddæmpere
Affjedring bagDelt aksel, semi-elliptiske fjedre, hydrauliske støddæmpere
Vægt1050 kg
Akselafstand2600 mm
Sporvidde for1354 mm
Sporvidde bag1349 mm
Gearkasse4-trins manuel
Tank100 liter
Top hastighed252 km/t