
75 Mille Miglia fortsatte Ferrari traditionen med at navngive sportsvogne efter berømte Italienske racerløb, og den blev udviklet fra deres F1 racer, den havde også en søster bil, 375 America, der var GT udgaven. Motoren var baseret på F1 bilens motor, dog med en ny krumtapaksel der gav den en kortere, 68 mm, slaglængde, men også med en større boring, så motoren nu var en 4,5-liter. Der blev bygget omkring 10 spidere og nogle få berlinetta’er, der mest blev kørt af private teams.
| Type | Racer bil, 2-sædet berlinetta, spider |
| Produktion | omkring 14 |
| Motor | 60° V12, langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 40 IF/4C eller 42 DCZ karburatorer |
| Volumen | 4522,68 cm³ |
| Boring | 84 mm |
| Slaglængde | 68 mm |
| Kompression | 9:1 |
| Effekt | 250 kw / 340 hk ved 7000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, tværliggende bladfjedre, Houdaille støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Delt aksel, semi-elliptiske fjedre, dobbelte radius arme, Houdaille støddæmpere |
| Bremser for | Hydrauliske tromler |
| Bremser bag | Hydrauliske tromler |
| Styring | Snegl/snekke |
| Fordæk | 6,50 x 16 |
| Bagdæk | 6,50 x 16 |
| Vægt | 900 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1325 mm |
| Sporvidde bag | 1320 mm |
| Gearkasse | 4-trins manuel |
| Tank | 180 liter |
| Top hastighed | 289 km/t |














