1953 Ferrari 375 MM

75 Mille Miglia fortsatte Ferrari traditionen med at navngive sportsvogne efter berømte Italienske racerløb, og den blev udviklet fra deres F1 racer, den havde også en søster bil, 375 America, der var GT udgaven. Motoren var baseret på F1 bilens motor, dog med en ny krumtapaksel der gav den en kortere, 68 mm, slaglængde, men også med en større boring, så motoren nu var en 4,5-liter. Der blev bygget omkring 10 spidere og nogle få berlinetta’er, der mest blev kørt af private teams.

TypeRacer bil, 2-sædet berlinetta, spider
Produktionomkring 14
Motor60° V12, langsliggende foran
VentilerSOHC 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel3 Weber 40 IF/4C eller 42 DCZ karburatorer
Volumen4522,68 cm³
Boring84 mm
Slaglængde68 mm
Kompression9:1
Effekt250 kw / 340 hk ved 7000 o/min
Karosseri/ChassisAluminium karosseri på stål rør chassis
Affjedring forUafhængige wishbones, tværliggende bladfjedre, Houdaille støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagDelt aksel, semi-elliptiske fjedre, dobbelte radius arme, Houdaille støddæmpere
Bremser forHydrauliske tromler
Bremser bagHydrauliske tromler
StyringSnegl/snekke
Fordæk6,50 x 16
Bagdæk6,50 x 16
Vægt900 kg
Akselafstand2600 mm
Sporvidde for1325 mm
Sporvidde bag1320 mm
Gearkasse4-trins manuel
Tank180 liter
Top hastighed289 km/t