
340 MM blev bygget til 1953 Mille Miglia som Giannino Marzotto vandt i en barchetta version med karosseri fra Vignale. Marzotto satte en ny hastigheds rekord under racet med en gennemsnits hastighed over 142 km/t. Men bilen var ikke nem at køre, dels på grund af dens meget stærke motor, hvilken kun få kørere lykkedes at udnytte fuldt ud. Men Gigi Villoresi var en af de store, der kunne udnytte kræfterne fuldt ud, og han kørte bilen til sejr ved Giro di Sicilia i samme år. Formel 1 mesteren Alberto Ascari deltog også i udviklingen af 340 MM.
| Type | Racer bil, 2-sædet Berlinetta, spider |
| Produktion | 10 |
| Motor | 60° V12, Langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 40 DCF karburatorer |
| Volumen | 4101,66 cm³ |
| Boring | 80 mm |
| Slaglængde | 68 mm |
| Kompression | 8:1 |
| Effekt | 206 kw / 280 hk ved 6600 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, Tværliggende bladfjedre, støddæmpere |
| Affjedring bag | Delt aksel, dobbelte radius arme, semi-elliptiske fjedre, støddæmpere |
| Bremser for | Hydrauliske tromler |
| Bremser bag | Hydrauliske tromler |
| Fordæk | 5,50 x 16 |
| Bagdæk | 6,50 x 16 |
| Styring | Snegl/snekke |
| Vægt | 850 kg |
| Akselafstand | 2500 mm |
| Sporvidde for | 1325 mm |
| Sporvidde bag | 1320 mm |
| Længde | 4102 mm |
| Bredde | 1651 mm |
| Højde | 1130 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 177 liter |
| Top hastighed | 282 km/t |







