
En 212 Inter, chassis nummer 0253EU, fik en 2,7 liter 3-karburator V12, og fik et karosseri som den sidste Barchetta fra Carrozzeria Touring. Selvom der fandtes mange af denne type, var dette en speciel one off. Man kunne se forskellige karosserier på 212 chassiset og de fleste var spartanske med minimalt karosseri og meget lidt pynt. De mest produktive var Barchetta’er fra Superleggra Touring, der blev Ferrari’s typiske stil og et symbol for tidlig Italienske racerbiler. Andre unikke variationer var Vignale’s coupe’er og to interessante biler fra Motto. 212 gjorde det godt for Ferrari indtil den blev erstattet med 225 Sport, med sin 2,7 liter motor. mange 212’er blev opgraderet med 225-motor og disse biler blev ofte kaldt 212/225.
| Type | Custom produktion, to-sædet barchetta |
| Produktion | 1 |
| Motor | 60° V12, langsliggende foran |
| Volumen | 2715,46 cm³ |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 36 DCF karburatorer |
| Boring | 70 mm |
| Slaglængde | 58,8 mm |
| Kompression | 8,5:1 |
| Effekt | 154 kw / 210 hk ved 7200 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør ramme |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, tværliggende bladfjedre, hydrauliske støddæmpere |
| Affjedring bag | Delt aksel, dobbelte semi-elliptiske fjedre, hydrauliske støddæmpere |
| Bremser for | Hydrauliske tromler |
| Bremser bag | Hydrauliske tromler |
| Styring | Snegl/snekke |
| Fordæk | 5,50 x 16 |
| Bagdæk | 6,00 x 16 |
| Akselafstand | 2250 mm |
| Sporvidde for | 1278 mm |
| Sporvidde bag | 1250 mm |
| Vægt | 850 kg |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Top hastighed | 230 km/t |







