
Denne racer bil blev udviklet af Georg Diehl og var udstyret med en 4-cylindret bokser motor der ydede 20 hk, det var den første Benz racer bil med en vinklet rat stamme istedet for de normalt lodrette. Bilen blev kørt af Benz’ 25-år gamle chef mekaniker Mathias Bender, han vandt det 48 km lange Frankfurt international circuit race d. 29 juli 1900 med en tid på 1:00:38, hvilket betød en gennemsnits hastighed på 47,5 km/t. Fritz Scarisbrick tog 2. pladsen med en 16 hk 2-cylindret model.
| Motor | Vandkølet 4-cylindret bokser motor, centralt placeret |
| Ventiler | 2 ventiler/cyl. |
| Volumen | 5440 cm³ |
| Boring | 120 mm |
| Slaglængde | 120 mm |
| Ydelse | 14,9 kw / 20 hk |
| Karosseri/chassis | Stål |
| Træk | Baghjuls trukken med kædetræk i begge sider |
| Forbremser | Ingen |
| Bagbremser | Tromler |
| Styring | Snegl/snekke |
| Affjedring for | Stiv aksel med elliptiske bladfjedre |
| Affjedring bag | Stiv aksel med elliptiske bladfjedre |
| Akselafstand | 1900 mm |
| Sporvidde for | 1250 mm |
| Sporvidde bag | 1250 mm |
| Gearkasse | 4-trins manuel |
| Top hastighed | 48 km/t |