
LaFerrari er en af de mest ekstreme Ferrari produktions biler, og den har nogen af de mest avancerede og innovative tekniske løsninger, der i fremtiden vil smitte af på kommende Ferrari serier. LaFerrari er den første produktions bil udstyret med den F1-lignende hybrid løsning – HY-KERS systemet – der kombinerer en elektrisk motor, ydende 163 hk, med den stærkeste inkarnation af Ferrari’s klassiske V12, ydende 800 hk ved 9000 o/min. Tilsammen yder de to systemer 963 hk. V12 motoren snurrer helt op til 9250 o/min, hvilket garanterer meget høj ydelse og den helt umiskendelige Ferrari V12 lyd. Denne V12 motor er resultatet af et stort arbejde på 3 områder: volumen, mekanik og forbrændings effektivitet. En anden opgave var at forbedre aerodynamikken, finde den ideelle vægtfordeling, få tyngdepunktet så langt ned som muligt, og få integreret det nye hybrid system. Alt dette er lykkedes uden at kompromitere kabine pladsen, komforten og adgangen.
| Type | Begrænset produktion, 2-sædet berlinetta |
| Produktion | 499 |
| Motor | 65° V12, langsliggende center |
| Volumen | 6262,46 cm³ |
| Boring | 94 mm |
| Slaglængde | 75,2 mm |
| Kompression | 13.5:1 |
| Effekt | 595 kw / 800 hk ved 9000 o/min |
| Moment | 700 nm ved 6750 o/min |
| El-motor | 120 kw / 163 hk |
| Samlet effekt | 715 kw / 963 hk |
| Samlet moment | 940 nm |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones med SCM-E FRS |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones med SCM-E FRS |
| Bremser for | Carbon keramiske skiver 398 mm |
| Bremser bag | Carbon keramiske skiver 380 mm |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 265/30 – 19 |
| Bagdæk | 345/30 – 20 |
| Akselafstand | 2650 mm |
| Længde | 4702 mm |
| Bredde | 1992 mm |
| Højde | 1116 mm |
| Top hastighed | over 350 km/t |
| 0 – 100 km/t | 2,5 sekunder |
| ESC | Stabilitets kontrol |
| High PERF ABS/EBD | Racer orienteret anti-blokerings system / elektronisk bremse balance |
| EF1-TRAC | F1 elektronisk traction kontrol integreret med hybridsystemet |
| E-DIFF 3 | Tredje generation elektronisk differentiale |
| SCM-E FRS | Magnetorheologisk dæmpning med dobbelte solenoids (Al-Ni rør) |









