
For de kunder der gerne vil køre deres 360 på bane, udviklede Ferrari 360 GT til at køre ved FIA og ACO race. 360 GT’s historie begynder med Team JMB Giesse, der modificerede en challenge bil til race i 2000 FIA N-GT mesterskabet. Efter en kort sæson hos JMB, besluttede Ferrari at teste en officiel 360 GT i 2001 sæsonen. Siden da har 360 GT’er kørt race ved ACO og FIA løb.
| Type | Racer bil, 2-sædet berlinetta |
| Motor | Type F131, 90° V8, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 5 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch elektronisk indsprøjtning |
| Volumen | 3586,20 cm³ |
| Boring | 85 mm |
| Slaglængde | 79 mm |
| Kompression | 11:1 |
| Effekt | 316 kw / 430 hk ved 8500 o/min |
| Moment | 377 nm ved 5000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium paneler på aluminium spaceframe |
| Bremser for | Brembo skiver |
| Bremser bag | Brembo skiver |
| Fordæk | 265/645 x 18 |
| Bagdæk | 305/680 x 18 |
| Styring | Tandstang |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Vægt | 1100 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1728 mm |
| Sporvidde bag | 1643 mm |
| Længde | 4557 mm |
| Bredde | 1985 mm |
| Højde | 1185 mm |
| Gearkasse | Elektro-hydraulisk F1 6-trins sekventiel |
| Tank | 100 liter |
| Top hastighed | 290 km/t |







