1999 Ferrari F399

99 i denne bils navn afspejlede året den var bygget – det samme kriterie som blev brugt tilbage i 1953 og 1955 – mens 3 var motorvolumen. Det var ikke nogen revolutionerende model men en udvikling af F300 med den samme høje udstødning, en tredje støddæmper foran til at kontrollere krængning, elektronisk kontrolleret styring og en ny designet baghjuls affjedring. Motoren var en type 048, der var lidt lettere end 047 og selvfølgelig med lidt flere hk. Ingeniørerne havde forfinet aerodynamikken, forbedret forholdet mellem drag og downforce. Det gav endelig resultat. I 1999 vandt Ferrari konstruktørernes titel for første gang i 16 år, takket være Michael Schumacher, Eddie Irvine og Mika Salo. Schumacher triumferede i starten af sæsonen på Imola og Monte Carlo. Irvine kæmpede om kørernes titel, efter sejre i Australien, Østrig, Tyskland og Malaysia, men Ferrari tabte titlen (til Mika Hakkinen for McLaren) i det sidste race på Suzuka for tredje år i træk.

Motor80° V10, langsliggende center
Boring96 mm
Slaglængde41,4 mm
Volumen2996,62 cm3
Kompression12,5:1
Effekt592 kW / 805 hk ved 17300 o/min
Effekt/liter264 hk/liter
VentilerDOHC 4 ventiler/cylinder
Benzin tilførselMagneti Marelli elektronisk indirekte indsprøjtning
SmøringTør sump
KoblingFler-pladet
ChassisHoneycomb og kul-fiber komposit monocoque
Affjedring forUafhængige push-rod, dobbelte wishbones, torsionsstang fjedre, teleskop støddæmpere
Affjedring bagUafhængige push-rod, dobbelte wishbones, torsionsstang fjedre, teleskop støddæmpere
BremserSkiver
GearkasseElektro-hydraulisk 7-trins
StyringTandstang
Fordæk13”, Bridgestone
Bagdæk13”, Bridgestone
Vægt600 kg