
Dette var den første gade bil med den innovative F1-type gearkasse, og systemet var tilgængeligt på alle tre modeller: berlinetta, GTS og spider. Gearkasse systemet var taget direkte fra Formel 1, hvor det debuterede i 1989 og vandt det Brazilianske Grand Prix, det elektro-hydrauliske system blev styret af skifte plader bag på rattet, mens gearkassen var F355’s konventionelle 6-trins.
| Type | Serie produktion, 2-sædet berlinetta |
| Motor | 90° V8, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 5 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch Motronic M5.2 elektronisk indsprøjtning |
| Volumen | 3495,50 cm³ |
| Boring | 85 mm |
| Slaglængde | 77 mm |
| Kompression | 11:1 |
| Effekt | 279 kw / 380 hk ved 8250 o/min |
| Moment | 363 nm ved 6000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål & aluminium paneler på stål monocoque med påboltet stål bagramme |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over gas-støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over gas-støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Ventilerede skiver & ABS |
| Bremser bag | Ventilerede skiver & ABS |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 225/40 ZR 18 |
| Bagdæk | 265/40 ZR 18 |
| Vægt | 1350 kg |
| Akselafstand | 2450 mm |
| Sporvidde for | 1514 mm |
| Sporvidde bag | 1615 mm |
| Længde | 4250 mm |
| Bredde | 1900 mm |
| Højde | 1170 mm |
| Gearkasse | 6-trins elektrohydraulisk F1 |
| Tank | 82 liter |
| Top hastighed | 295 km/t |
| 0 – 100 km/t | 4,7 sekunder |








