
333 SP var Ferrari’s makering at de vendte tilbage til sports-prototype race, en kategori hvor Ferrari opbyggede det meste af deres gode rygte. V12 motoren og det sofistikerede chassis, sikrede en lang karriere på racerbaner over hele verden.
| Type | Racer bil, 1-sædet spider |
| Produktion | 40 |
| Motor | Ferrari F310E 65º V12, langsliggende center |
| Ventiler | DOHC 5 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Weber-Marelli elektronisk indsprøjtning |
| Volumen | 3997,11 cm³ |
| Boring | 85 mm |
| Slaglængde | 58,7 mm |
| Kompression | 13:1 |
| Effekt | 478 kw / 650 hk ved 11000 o/min |
| Moment | 441 nm ved 9000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Kul-fiber & nomex karosseri på kul-fiber komposit & aluminium honeycomb chassis |
| Bremser for | Brembo Ventilerede skiver |
| Bremser bag | Brembo Ventilerede skiver |
| Fordæk | 25/11,5 – 17 |
| Bagdæk | 27,5/14,5 – 17 |
| Styring | Tandstang |
| Affjedring for | Uafhængige push-rod wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige push-rod wishbones, spiralfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Vægt | 860 kg |
| Akselafstand | 2740 mm |
| Sporvidde for | 1660 mm |
| Sporvidde bag | 1572 mm |
| Længde | 4569 mm |
| Bredde | 2000 mm |
| Højde | 1025 mm |
| Gearkasse | 5-trins sekventiel-manuel |
| Top hastighed | 368 km/t |
| 0 – 100 km/t | 3,3 sekunder |
| Tank | 70 eller 100 liter |







