
I 1986 præsenterede Ferrari en 2-liter, turboladet og intercooled variant af 328, den hed simpelthen GTB Turbo og GTS Turbo — den erstattede den tidligere Ferrari 208 GTB/GTS Turbo. Denne version var udviklet specifikt til det Italienske marked, hvor biler med mere end 2-liter motor blev belagt med 38% ekstra afgift.
| Type | Serie produktion, 2-sædet targa top |
| Motor | 90° V8, tværliggende center |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | Bosch K-Jetronic indsprøjtning med en enkelt turbo |
| Volumen | 1990,64 cm³ |
| Boring | 66,8 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 7,5:1 |
| Effekt | 187 kw / 254 hk ved 6500 o/min |
| Moment | 328 nm ved 4100 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål karosseri på stål rør chassis |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Bremser for | Ventilerede skiver |
| Bremser bag | Ventilerede skiver |
| Styring | Tandstang |
| Fordæk | 205/55 VR 16 |
| Bagdæk | 225/50 VR 16 |
| Vægt | 1265 kg |
| Akselafstand | 2350 mm |
| Sporvidde for | 1485 mm |
| Sporvidde bag | 1465 mm |
| Længde | 4255 mm |
| Bredde | 1730 mm |
| Højde | 1128 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 74 liter |
| Top hastighed | 253 km/t |
| 0 – 100 km/t | 6,3 sekunder |








