
Ferrari 208 GTB blev bygget af hensyn til Italiens afgift system, hvor biler med motorer over 2 liter har højere afgift. Ferrari 208 GTB og 208 GTS har den samme 2 liters motor. Dette er en sjælden (og meget langsom) bil. Bilen har samme Pininfarina karosseri som 308. Dørene havde det nu berømte indsænkede luftindtag til motoren. Indvendigt var den identisk med 308 GTB.
| Type | Serie produktion, to-sædet berlinetta |
| Produktion | 160 |
| Motor | 90° V8, tværliggende centralt |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 4 Weber 34 DCNF karburatorer |
| Volumen | 1990,64 cm³ |
| Boring | 66,8 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 9:1 |
| Effekt | 114 kw / 155 hk ved 6800 o/min |
| Fordæk | 205/70 VR 14 |
| Bagdæk | 205/70 VR 14 |
| Forbremser | Ventilerede skiver |
| Bagbremser | Ventilerede skiver |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 1232 kg |
| Længde | 4230 mm |
| Bredde | 1720 mm |
| Højde | 1120 mm |
| Akselafstand | 2340 mm |
| Sporvidde for | 1460 mm |
| Sporvidde bag | 1460 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 74 liter |
| Top hastighed | 215 km/t |








