1980 Ferrari 208 GTB

Ferrari 208 GTB blev bygget af hensyn til Italiens afgift system, hvor biler med motorer over 2 liter har højere afgift. Ferrari 208 GTB og 208 GTS har den samme 2 liters motor. Dette er en sjælden (og meget langsom) bil. Bilen har samme Pininfarina karosseri som 308. Dørene havde det nu berømte indsænkede luftindtag til motoren. Indvendigt var den identisk med 308 GTB. 

TypeSerie produktion, to-sædet berlinetta
Produktion160
Motor90° V8, tværliggende centralt
VentilerDOHC 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel4 Weber 34 DCNF karburatorer
Volumen1990,64 cm³
Boring66,8 mm
Slaglængde71 mm
Kompression9:1
Effekt114 kw / 155 hk ved 6800 o/min
Fordæk205/70 VR 14
Bagdæk205/70 VR 14
ForbremserVentilerede skiver
BagbremserVentilerede skiver
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagUafhængige wishbones, spiralfjedre over teleskop støddæmpere, krængnings stabilisator
StyringTandstang
Vægt1232 kg
Længde4230 mm
Bredde1720 mm
Højde1120 mm
Akselafstand2340 mm
Sporvidde for1460 mm
Sporvidde bag1460 mm
Gearkasse5-trins manuel
Tank74 liter
Top hastighed215 km/t