
Bilen debuterede ved Geneva Motor Show marts 1971, 365 GTC/4 skulle ramme et punkt mellem Ferrari’s afgående 4-sæder 365 GT 2+2 og den nuværende 365 Daytona. GTC/4 er anerkendt som en fornem Ferrari til by kørsel, der også er istand til 260 km/t. 524 blev bygget, inklusive 3 prototyper. Bilen blev erstattet i 1976 af den næsten identiske Ferrari 400.
| Type | Serie produktion, 2+2 coupé |
| Produktion | 524 |
| Motor | Tipo F101 60° V12, langsliggende foran |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 6 Weber 38 DCOE 59/60 karburatorer |
| Volumen | 4390,35 cm³ |
| Boring | 81 mm |
| Slaglængde | 71 mm |
| Kompression | 8,8:1 |
| Effekt | 250 kw / 340 hk ved 6200 o/min |
| Moment | 431 nm ved 4000 o/min |
| Karosseri/Chassis | Stål paneler på Tipo F101 stål rør chassis |
| Fordæk | 215/70 VR 15 |
| Bagdæk | 215/70 VR 15 |
| Bremser for | Ventilerede skiver |
| Bremser bag | Ventilerede skiver |
| Styring | Servo assisteret snegl/snekke |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Selv nivellerende uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Vægt | 1450 kg |
| Akselafstand | 2500 mm |
| Sporvidde for | 1470 mm |
| Sporvidde bag | 1470 mm |
| Længde | 4550 mm |
| Bredde | 1780 mm |
| Højde | 1270 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 100 liter |
| Top hastighed | 260 km/t |









