1971 Ferrari 365 GTC4

Bilen debuterede ved Geneva Motor Show marts 1971, 365 GTC/4 skulle ramme et punkt mellem Ferrari’s afgående 4-sæder 365 GT 2+2 og den nuværende 365 Daytona. GTC/4 er anerkendt som en fornem Ferrari til by kørsel, der også er istand til 260 km/t. 524 blev bygget, inklusive 3 prototyper. Bilen blev erstattet i 1976 af den næsten identiske Ferrari 400.

TypeSerie produktion, 2+2 coupé
Produktion524
MotorTipo F101 60° V12, langsliggende foran
VentilerDOHC 2 ventiler/cylinder
Benzin tilførsel6 Weber 38 DCOE 59/60 karburatorer
Volumen4390,35 cm³
Boring81 mm
Slaglængde71 mm
Kompression8,8:1
Effekt250 kw / 340 hk ved 6200 o/min
Moment431 nm ved 4000 o/min
Karosseri/ChassisStål paneler på Tipo F101 stål rør chassis
Fordæk215/70 VR 15
Bagdæk215/70 VR 15
Bremser forVentilerede skiver
Bremser bagVentilerede skiver
StyringServo assisteret snegl/snekke
Affjedring forUafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator
Affjedring bagSelv nivellerende uafhængige wishbones, spiralfjedre over støddæmpere, krængnings stabilisator
Vægt1450 kg
Akselafstand2500 mm
Sporvidde for1470 mm
Sporvidde bag1470 mm
Længde4550 mm
Bredde1780 mm
Højde1270 mm
Gearkasse5-trins manuel
Tank100 liter
Top hastighed260 km/t