
Denne model kan bedst beskrives som en åben udgave af Dino 166 P, men med større motor. Den var specifikt designet til hillclimbs i de Europæiske bjerg mesterskaber. Dens kræfter og lave vægt gav Ludovico Scarfiotti fire sejre og sikrede ham titlen. 206 S der debuterede et år senere var udviklet direkte fra Dino 206 SP.
| Type | Racer bil, to-sædet spider, berlinetta |
| Bygget | Maranello, Italien |
| Motor | 65° V6, langsliggende centralt |
| Ventiler | DOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 40 DCN/2 karburatorer |
| Volumen | 1986,60 cm³ |
| Boring | 86 mm |
| Slaglængde | 57 mm |
| Kompression | 11:1 |
| Effekt | 160 kw / 218 hk ved 9000 o/min |
| Fordæk | 5,50 × 13 |
| Bagdæk | 7,00 × 13 |
| Forbremser | Girling ventilerede skiver |
| Bagbremser | Girling ventilerede skiver |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, spiral fjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Uafhængige wishbones, spiral fjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Styring | Tandstang |
| Vægt | 532 kg |
| Akselafstand | 2280 mm |
| Sporvidde for | 1392 mm |
| Sporvidde bag | 1414 mm |
| Længde | 3820 mm |
| Bredde | 1570 mm |
| Højde | 800 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 100 liter |
| Top hastighed | 270 km/t |







