
En kæmpe succes i 1951 Carrera Panamericana overbeviste Enzo Ferrari til at skabe denne bil. Kun fire eksemplarer blev bygget, alle af Vignale: 3 Berlinetta og 1 Spider. For at imødekomme den enorme konkurrence, fik den et højere gearet femte-gear, samt nye topstykker med firedobbelte karburatorer, der øgede motorens i forvejen imponerende kræfter. Bagaksel, gearkasse og kobling blev også forstærket. Chinetti og Lucas endte på en tredjeplads i racet.
| Type | Racer bil, 2-sædet berlinetta, spider |
| Produktion | 3 berlinetta, 1 spider |
| Motor | 60° V12, langsliggende foran |
| Ventiler | SOHC 2 ventiler/cylinder |
| Benzin tilførsel | 3 Weber 40 DCF/3 karburatorer |
| Volumen | 4101,66 cm³ |
| Boring | 80 mm |
| Slaglængde | 68 mm |
| Kompression | 8:1 |
| Effekt | 206 kw / 280 hk ved 6600 o/min |
| Moment | 309 nm ved 4500 o/min |
| Karosseri/Chassis | Aluminium karosseri på stål rør chassis |
| Fordæk | 5,50 x 16 |
| Bagdæk | 6,50 x 16 |
| Bremser for | Aluminium tromler |
| Bremser bag | Aluminium tromler |
| Styring | Snegl/snekke |
| Affjedring for | Uafhængige wishbones, tværliggende bladfjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Affjedring bag | Delt aksel, dobbelte radius arme, semi-elliptiske fjedre, støddæmpere, krængnings stabilisator |
| Vægt | 900 kg |
| Akselafstand | 2600 mm |
| Sporvidde for | 1278 mm |
| Sporvidde bag | 1250 mm |
| Længde | 4201 mm |
| Bredde | 1503 mm |
| Højde | 1333 mm |
| Gearkasse | 5-trins manuel |
| Tank | 150 liter |
| Top hastighed | 282 km/t |








